Najważniejszym zadaniem Wydziału Komunikacji i Promocji jest koordynowanie działań związanych z komunikacją bieżącą ZHP i promocją harcerstwa.
Do zadań Wydziału Komunikacji i Promocji należą między innymi: współpraca z mediami ogólnopolskimi; partnerstwa, patronaty i rzecznictwo ZHP; opracowywanie i realizowanie kampanii wizerunkowych ZHP i kampanii 1,5%; wdrażanie strategii komunikacji ZHP; rozszerzenie katalogu identyfikacji wizualnej ZHP; budowanie zaplecza technologicznego mediów ZHP; opracowywanie, prowadzenie serwisu internetowego oraz serwisów społecznościowych na poziomie centralnym; redagowanie następujących tytułów: magazyn internetowy „Na tropie” – za pomocą redakcji „Na tropie”, telewizja internetowa ZHP360 – za pomocą redakcji ZHP360. Wydział wspiera komunikacyjnie wszystkie szczeble organizacji z szczególną uwagą kierowaną na wsparcie szczebla chorągwianego.
Wydział składa się z specjalistów w różnych dziedzinach, które mogą wspomóc komunikację i promocję organizacji. W wydziale znajdują się zarówno filmowcy, fotografowie, graficy, jak i copywriterzy, stratedzy, PR-owcy, itp. W ramach wydziału działa także Zespół ds. ZHP360, który odpowiada za tworzenie harcerskiej telewizji internetowej ZHP360.
Wydział działa pod kierownictwem phm. Olgi Junkuszew (Chorągiew Lubelska) i podlega Naczelniczce ZHP hm. Martynie Kowackiej.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy osoby na funkcje:
Wydział Komunikacji i Promocji:
- Montażysty Podcastów w Wydziale Komunikacji i Promocji;
WARUNKI WSTĘPNE
- Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji i promocji.
- Zainteresowanie podcastem/materiałami radiowymi.
- Umiejętność montażu dźwięku (znajomość Audacity lub innego programu służącego obróbce dźwięku).
- Przeprowadzanie prostych zabiegów naprawczych dźwięku, takich jak np. redukcja szumów czy wzmocnienie jednej ze ścieżek.
- Dostępność około 6-8 godzin w miesiącu; (zakładając 2 podcasty w miesiącu).
- Umiejętność i gotowość do pracy zdalnej.
- Specjalisty ds. video w Wydziale Komunikacji i Promocji;
WARUNKI WSTĘPNE
- Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji i promocji.
- Potrafi tworzyć treści video (nagranie, montaż obrazu i dźwięku, mile widziana umiejętność color gradingu).
- Umie działać pod presją czasu oraz organizować pracę i priorytetyzować zadania.
- Potrafi pracować z briefem.
- Specjalisty ds. foto w Wydziale Komunikacji i Promocji;
WARUNKI WSTĘPNE
- Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji i promocji.
- Potrafi tworzyć treści foto (fotografia, obróbka).
- Umie działać pod presją czasu oraz organizować pracę i priorytetyzować zadania.
- Potrafi pracować z briefem.
- Członka Wydziału Komunikacji i Promocji;
WARUNKI WSTĘPNE
- Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji i promocji.
- Interesuje się tematami taki jak np.: promocja, komunikacja, grafika, film, strategia komunikacji, PR, marketing, social media, technologia, nowe media, biznes, psychologia, WordPress, copywriting, reklama i remarketing, e-mail marketing i automatyzacja, optymalizacja kampanii reklamowych, współpraca z influencerami. koordynacja tworzenia stron internetowych i opieka nad nimi. Jest specjalistą w wybranej przez siebie dziedzinie.
- Wykazuje się rolą mentora, jest merytorycznym wsparciem i źródłem wiedzy w obszarze wybranej specjalizacji.
- Potrafi myśleć strategicznie i koncepcyjnie. Wie, jak przeprowadzić krytyczną analizę, myśli analitycznie.
Zespół ds. ZHP360:
- Koordynatora projektu w zespole ds. ZHP360;
WARUNKI WSTĘPNE
- Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji w promocji.
- Potrafi pracować w zespole i zarządzać nim,
- Potrafi zarządzać pracą zespołu - układać harmonogram działań i delegować zadania,
- Jest sumienny/a i obowiązkowy/a.
- Redaktora treści w zespole ds. ZHP360;
WARUNKI WSTĘPNE
- Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji w promocji.
- Biegle włada językiem polskim w mowie i piśmie.
- Potrafi pisać.
- Jest komunikatywny/a.,
- Potrafić pracować w zespole i zarządzać jego pracą.
- Grafika w zespole ds. ZHP360;
WARUNKI WSTĘPNE
- Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji w promocji.
- Potrafi tworzyć grafiki i je projektować, lub potrafi tworzyć animacje w programie Adobe After Effects, lub potrafi montować materiały video w programie Adobe Premiere Pro.
- Jest obowiązkowy/a i sumienny/a, potrafi dotrzymywać ustalonych terminów.
- Prowadzącej/prowadzącego w zespole ds. ZHP360;
WARUNKI WSTĘPNE
- Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji w promocji.
- Dobrze czuje się przed kamerą.
- Ma głowę pełną pomysłów.
- Potrafi nagrywać krótkie materiały poradnikowe.
Poznaj poszukiwane kompetencje
RELACJE Z OTOCZENIEM
WIZERUNEK (autoprezentacja, marka ZHP, kultura organizacyjna)
- Rozumie dynamikę zmian ruchu harcerskiego (w jego celach i środkach), potrafi ją przełożyć na kreowanie wizerunku organizacji.
- Buduje pozytywne postrzeganie harcerstwa wśród osób dorosłych spoza organizacji.
- Wie jak i stara się efektywnie niwelować stereotypy o harcerstwie.
- Kreuje markę ZHP.
KOMUNIKACJA ZEWNĘTRZNA (budowanie relacji z otoczeniem – odbiorcy, promocja, sojusznicy, rzecznictwo):
- Utrzymuje relacje z mediami w sposób ciągły.
- Potrafi świadomie kreować obraz ZHP w mediach.
- Korzystając z doświadczeń zewnętrznych (inne organizacje, instytucje, firmy, świat nauki) kreuje nowe rozwiązania w zakresie budowanie relacji ZHP z otoczeniem.
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA:
- Świadomie tworzy, dostosowuje i wykorzystuje kanały oraz narzędzia komunikacji wewnętrznej w organizacji.
- Korzystając z doświadczeń zewnętrznych kreuje nowe rozwiązania w zakresie komunikacji wewnętrznej.
SYTUCJE KRYZYSOWE:
- Potrafi opracować schematy działań w najbardziej prawdopodobnych sytuacjach kryzysowych.
- Potrafi zredagować stanowisko, tłumaczące zaistniałą sytuację oraz podjęte działania. Umie udzielić rzeczowej odpowiedzi mediom.
- Wie, jak zarządza się sytuacją kryzysową w organizacji.
WIEDZA O ZHP
- Posiada podstawową wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu).
- Zna elementy składające się na Harcerski System Wychowawczy oraz rozumie ich funkcjonowanie i wzajemne relacje.
- Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie drużyny, szczepu i hufca. Świadomie w nich uczestniczy.
HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY
Ideały harcerskie:
- Zna i rozumie Misję ZHP, wprowadza ją w czyn w każdym harcerskim działaniu.
- Zna i rozumie zasady harcerskiego wychowania, promuje je własną postawą.
- Zna, rozumie i akceptuje wartości, na których zbudowane jest Prawo i Obietnica Zucha oraz Prawo i Przyrzeczenie Harcerskie.
- Zna, rozumie i potrafi kształtować u swoich wychowanków postawy wynikające z Prawa i Obietnicy Zucha oraz Prawa i Przyrzeczenia Harcerskiego.
- Potrafi wypowiedzieć się na temat ideałów, na których opiera się ruch harcerski. Wie, jak pogłębiać swoją wiedzę w tej dziedzinie.
Dobrze widziana znajomość języka angielskiego.
Link do strony na SharePoint.
Pierwszym etapem naboru jest przesłanie ankiety:ankieta rekrutacyjna, do której należy załączyć opinię komendanta chorągwi.
Na zgłoszenia czekamy do 15 października 2023 r. Drugim etapem naboru są rozmowy instruktorskie właściwego kierownika zespołu/wydziału ze zgłoszonymi instruktorami.