Wydział Wędrowniczy jest przestrzenią dla metodyków wędrowniczych, będących ekspertami w swojej dziedzinie, którzy chcą z poziomu centralnego wspierać rozwój wędrownictwa. Jego celem jest wspieranie referatów (w tym bycie pomostem łączącym referaty), a także metodyków nie wchodzących w ich skład, budowanie wspólnoty Ruchu Wędrowniczego i dbanie o rozwój wędrownictwa w organizacji.
Wydział Wędrowniczy ma realny wpływ na wygląd Ruchu Wędrowniczego, nadaje mu kierunek i jest jego rzecznikiem. Oprócz tego inicjuje i czuwa nad poziomem merytorycznym przedsięwzięć programowo-metodycznych skierowanych do środowisk wędrowniczych oraz bierze udział w kształceniu kadry organizującej szkolenia z metodyki wędrowniczej.
W ramach wydziału działają zespoły:
- Zespół ds. rozwoju wspólnot wędrowniczych, który odpowiedzialny jest za wspieranie działalności referatów wędrowniczych lub/i innych zespołów oraz osób odpowiedzialnych na szczeblu chorągwi za pracę z kadrą wędrowniczą oraz na rzecz wędrowników, a także budowanie wspólnoty ruchu wędrowniczego (metodyków wędrowniczych)
- Zespół ds. służby, który odpowiada za wdrażanie programu Odznaki Skautów Świata oraz popularyzowanie służby w działalności wędrowniczej
Oprócz powyższych w trakcie tworzenia są:
- Zespół ds. metodyki oraz SIM, który będzie odpowiadał za doskonalenie metodyki wędrowniczej, prowadzenie poradnictwa oraz popularyzację dorobku w zakresie metodyki wędrowniczej
- Zespół ds. kształcenia, który będzie odpowiadał za podnoszenie jakości kształcenia metodycznego, popularyzowanie dobrych praktyk kształceniowych dotyczących kształcenia metodycznego, a także budowanie wspólnoty ruchu wędrowniczego (metodyków wędrowniczych) w aspekcie kształceniowym
Wydział działa w ramach obszaru wsparcie metodyczno-programowe i podlega zastępczyni naczelniczki ZHP hm. Annie Pospiesznej. Kierowniczką Wydziału Wędrowniczego jest hm. Karolina Kornas-Bojaronus (Chorągiew Gdańska).
Rekrutujemy osoby na funkcje instruktorów i instruktorek Wydziału Wędrowniczego do realizacji poniższych działań:
- komunikacja z regionami i referatami oraz koordynacja spotkań metodyków (zespół ds. rozwoju wspólnot wędrowniczych),
- wsparcie merytoryczno-organizacyjne Wędrowniczej Watry 2024 z ramienia Wydziału (samodzielna funkcja - Instruktor/instruktorka ds. wsparcia Wędrowniczej Watry 2024),
- poradnictwo metodyczne i wsparcie we wdrażaniu nowego Systemu Instrumentów Metodycznych (zespół ds. metodyki oraz SIM),
- koordynowanie form kształceniowych na poziomie centralnym oraz udział w rozwoju kształcenia skierowanego do metodyków wędrowniczych (zespół ds. kształcenia),
- promocja wędrownictwa w social mediach (samodzielna funkcja - instruktor/instruktorka ds. promocji wędrownictwa).
WARUNKI WSTĘPNE
AD. 1 INSTRUKTOR/INSTRUKTORKA ZESPOŁU DS. ROZWOJU WSPÓLNOT WĘDROWNICZYCH
- posiada przynajmniej stopień podharcmistrzyni/podharcmistrza,
- ma doświadczenie działalności w referacie metodycznym bądź zespole wsparcia metodycznego na poziomie chorągwi.
AD. 2 INSTRUKTOR/INSTRUKTORKA DS. WSPARCIA WĘDROWNICZEJ WATRY 2023
- posiada przynajmniej stopień podharcmistrzyni/podharcmistrza,
- ma doświadczenie w organizacji Wędrowniczej Watry jako członek/członkini komendy bądź zespołu watrowego lub doświadczenia w organizacji innych wydarzeń centralnych.
AD.3 INSTRUKTOR/INSTRUKTORKA ZESPOŁU DS. METODYKI ORAZ SIM
- posiada przynajmniej stopień podharcmistrzyni/podharcmistrza,
- ma doświadczenie we wspieraniu drużynowych w pracy z SIM przynajmniej na poziomie hufca oraz w prowadzeniu warsztatów dla drużynowych
- ma dobrą znajomość nowego SIM.
AD. 4 INSTRUKTOR/INSTRUKTORKA ZESPOŁU DS. KSZTAŁCENIA
- posiada przynajmniej stopień podharcmistrzyni/podharcmistrza,
- posiada minimum Brązową Odznakę Kadry Kształcącej,
- ma doświadczenie w organizacji kursów drużynowych wędrowniczych,
- ma doświadczenie w prowadzeniu warsztatów doszkalających dla kadry metodycznej na poziomie chorągwi.
AD. 5 INSTRUKTOR/INSTRUKTORKA DS. PROMOCJI WĘDROWNICTWA
- posiada przynajmniej stopień podharcmistrzyni/podharcmistrza (dopuszczalny stopień przewodniczki/przewodnika z zastrzeżeniem mianowania jako współpracowniczką/współpracownikiem Wydziału a nie instruktor/instruktorka),
- ma doświadczenie w działaniu z social mediami,
- zna Katalog Identyfikacji Wizualnej ZHP i potrafi zgodnie z nim przygotować grafiki promocyjne.
POŻĄDANE KOMPETENCJE
AD. 1 - INSTRUKTOR/INSTRUKTORKA ZESPOŁU DS. ROZWOJU WSPÓLNOT WĘDROWNICZYCH
WIEDZA O ZHP
- Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu, w tym w szczególności te, które dotyczą harcerskiego systemu wartości).
- Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące Harcerskiego Systemu Wychowawczego.
- Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie hufca lub/i chorągwi. Świadomie w nich uczestniczy.
HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY
Ideały harcerskie:
- Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące ideałów (Misji ZHP, zasad harcerskiego wychowania, wartości i postaw wynikających z PiOZ oraz PiPH), na których opiera się ruch harcerski. Wie, jak pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie.
Program harcerski:
- Potrafi koordynować prace zespołów instruktorskich w ramach planowania, przeprowadzania i podsumowywania przedsięwzięć programowych.
- Potrafi kierować pracami zespołu redakcyjnego przygotowującego propozycję programową.
- Potrafi samodzielnie opracować spójny materiał programowy liczący kilkadziesiąt stron.
- Zna najnowsze trendy w wychowaniu i potrafi je włączać do procesu tworzenia oferty programowej.
Metoda harcerska:
- Potrafi stosować metodę harcerską w pracy wychowawczej z różnymi grupami. Potrafi dzielić się tymi umiejętnościami z kadrą.
- Zna i rozumie wszystkie metodyki.
- Potrafi zorganizować formę wymiany myśli oraz dobrych praktyk poświęconą metodzie harcerskiej oraz wybranym metodykom.
- Potrafi dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem metodycznym z instruktorami poprzez poradnictwo bezpośrednie lub/i pisemne.
KSZTAŁCENIE KADRY
Kompetencje „uniwersalne”:
- Potrafi definiować cele i zamierzenia zajęć, potrafi stworzyć konspekt zajęć.
- Zna różnorodne metody i techniki szkoleniowe oaz potrafi je stosować w praktyce.
- Umie pracować z różnymi typami grup szkoleniowych.
- Umie przygotować materiały szkoleniowe.
- Potrafi przeprowadzić ewaluację zajęć, stosując różne formy oceny, potrafi dokonać samooceny zajęć.
Kompetencje potrzebne do kształcenia harcerskiego:
- Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia, realizując założone treści kształcenia zgodnie z metodą harcerską.
- Potrafi dobierać metody i techniki szkolenia do treści, celów, czasu oraz specyfiki grupy harcerskiej.
- Rozwija kompetencje liderskie i instruktorskie sprzyjające procesowi kształcenia.
- Potrafi prowadzić doradztwo indywidualne w zakresie przekazywanych treści, zwracając szczególną uwagę na kwestie metodyczne i ideowe.
UMIEJĘTNOŚCI LIDERSKIE
Zarządzanie projektami:
- Potrafi sprawnie prowadzić spotkania zespołu projektowego.
- Umie zorganizować i prowadzić kontrolę realizacji projektu, potrafi wyznaczyć kamienie milowe w harmonogramie, umie dobrać wskaźniki do kontroli.
- Umie wskazać ścieżkę krytyczną w układzie zadań w harmonogramie projektu. Potrafi wskazać kluczowe ryzyka dla projektu.
- Potrafi moderować, facylitować pracę zespołu projektowego.
- Potrafi prowadzić uzgodnienia z różnymi interesariuszami projektu.
- Przeprowadził z sukcesem kilka projektów i dokonał ich oceny.
AD. 2 - INSTRUKTOR/INSTRUKTORKA DS. WSPARCIA WĘDROWNICZEJ WATRY 2023
WIEDZA O ZHP
- Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu, w tym w szczególności te, które dotyczą harcerskiego systemu wartości).
- Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące Harcerskiego Systemu Wychowawczego.
- Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie hufca lub/i chorągwi. Świadomie w nich uczestniczy.
HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY
Ideały harcerskie:
- Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące ideałów (Misji ZHP, zasad harcerskiego wychowania, wartości i postaw wynikających z PiOZ oraz PiPH), na których opiera się ruch harcerski. Wie, jak pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie.
Program harcerski:
- Potrafi koordynować prace zespołów instruktorskich w ramach planowania, przeprowadzania i podsumowywania przedsięwzięć programowych.
- Potrafi kierować pracami zespołu redakcyjnego przygotowującego propozycję programową.
- Potrafi samodzielnie opracować spójny materiał programowy liczący kilkadziesiąt stron.
- Zna najnowsze trendy w wychowaniu i potrafi je włączać do procesu tworzenia oferty programowej.
Metoda harcerska:
- Potrafi stosować metodę harcerską w pracy wychowawczej z różnymi grupami. Potrafi dzielić się tymi umiejętnościami z kadrą.
- Zna i rozumie wszystkie metodyki.
- Potrafi zorganizować formę wymiany myśli oraz dobrych praktyk poświęconą metodzie harcerskiej oraz wybranym metodykom.
- Potrafi dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem metodycznym z instruktorami poprzez poradnictwo bezpośrednie lub/i pisemne.
UMIEJĘTNOŚCI LIDERSKIE
Przywództwo:
- Ma doświadczenie w prowadzeniu zespołów na szczeblu co najmniej hufca.
- Potrafi kierować podległymi mu zespołami, uzyskując efekt współpracy i synergii między nimi oraz grupami interesów w ich otoczeniu.
- Wspiera swoich podwładnych w kierowaniu innymi instruktorami i zespołami.
- Potrafi zarządzić konfliktem w zespole lub/i pomiędzy zespołami.
- Umie moderować dyskusję w sytuacji różnicy poglądów i konfliktu interesów.
Zarządzanie projektami:
- Potrafi inicjować, planować, przeprowadzać, monitorować i ewaluować duże projekty z udziałem wielu jednostek organizacyjnych.
- Zna różnorodne techniki i narzędzia zarządzania projektami i potrafi je stosować w praktyce.
- Potrafi zarządzać kilkoma projektami jednocześnie oraz koordynować działania kilku liderów projektów, których efekty pracy są od siebie wzajemnie uzależnione.
- Potrafi zarządzać zmianą i ryzykiem w projekcie oraz reagować na efekty ewaluacji.
- Wspieranie rozwoju indywidualnego instruktora:
- Zna kilka podstawowych technik coachingowych lub facylitacyjnych – potrafi zainspirować i/lub wesprzeć innego instruktora w planowaniu swojego rozwoju w obszarze kompetencji oraz towarzyszyć w rozwijaniu jego systemu wartości.
- Rozumie sens rozmowy instruktorskiej jako narzędzia służącego wspieraniu a nie ocenianiu.
- Uczestniczył w planowaniu profilu kompetencji z wykorzystaniem Mapy Kompetencji w zespole instruktorskim co najmniej na poziomie hufca.
- Zarządzanie procesem pracy z kadrą:
- Potrafi przeprowadzić rekrutację instruktorów oraz dorosłych wolontariuszy spoza organizacji do pełnienia funkcji w zespole.
- Potrafi wykorzystać zasady przygotowywania do funkcji, jako element rozwoju indywidualnego instruktorów w kierowanym przez siebie zespole.
- Potrafi rekomendować działania kształceniowe mogące wspierać przygotowanie do funkcji instruktorów w kierowanym przez niego zespole.
- Potrafi wspierać członków swojego zespołu w pełnieniu funkcji.
- Potrafi zastosować stopnie instruktorskie i indywidualne ścieżki rozwoju do pogłębiania doświadczenia instruktorów w swoim zespole.
GOSPODARKA FINANSOWA I MAJĄTKOWA
Płynność finansów:
- Wykazał się znajomością polityki rachunkowości chorągwi, zasad obiegu i kontroli dokumentów w ZHP.
- Zna zasady prowadzenia rachunkowości, zgodne ze standardami obowiązującymi w ZHP.
- Zna rodzaje prowadzonej przez ZHP działalności (statutowa, ogólnoadministracyjna, odpłatna/nieodpłatna pożytku publicznego) i potrafi przyporządkować koszty do poszczególnych działań.
- Potrafi przygotować budżet i sprawozdanie finansowe hufca/bazy.
- Potrafi skoordynować organizację zbiórki publicznej (zgłoszenie, przeprowadzenie, rozliczenie).
- Umie pozyskiwać i rozliczać środki finansowe wspierające realizację misji wychowawczej ZHP, np. dotacje.
- Wie, jak rozliczyć darowiznę.
- Podejmuje działania na rzecz poprawy efektywności ekonomicznej jednostki (terenowej lub gospodarczej) ZHP.
- Przy podejmowaniu decyzji potrafi posługiwać się danymi zaczerpniętymi z wybranego programu księgowego.
AD.3 - INSTRUKTOR/INSTRUKTORKA ZESPOŁU DS. METODYKI ORAZ SIM
WIEDZA O ZHP
- Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu, w tym w szczególności te, które dotyczą harcerskiego systemu wartości).
- Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące Harcerskiego Systemu Wychowawczego.
- Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie hufca lub/i chorągwi. Świadomie w nich uczestniczy.
HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY
Ideały harcerskie:
- Posiada pogłębioną wiedzę i wyrobione poglądy, dotyczące ideałów (Misji ZHP, zasad harcerskiego wychowania, wartości i postaw wynikających z PiOZ oraz PiPH), na których opiera się ruch harcerski.
- Program harcerski:
- Potrafi koordynować prace zespołów instruktorskich w ramach planowania, przeprowadzania i podsumowywania przedsięwzięć programowych.
- Potrafi kierować pracami zespołu redakcyjnego przygotowującego propozycję programową.
- Potrafi samodzielnie opracować spójny materiał programowy liczący kilkadziesiąt stron.
- Zna najnowsze trendy w wychowaniu i potrafi je włączać do procesu tworzenia oferty programowej.
Metoda harcerska:
- Analizując instrumenty metodyczne i rozwiązania organizacyjne, potrafi określić pożądane kierunki doskonalenia danej metodyki.
- Regularnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem metodycznym przez poradnictwo bezpośrednie i pisemne.
KSZTAŁCENIE KADRY
Kompetencje „uniwersalne”:
- Potrafi zdiagnozować potrzeby szkoleniowe grupy kursowej.
- Potrafi dokonać ewaluacji kursu i wdrażać wnioski z niej wynikające.
- Potrafi pracować z kursantami w oparciu o proces grupowy.
- Zna rolę motywowania w procesie kształcenia, potrafi motywować, wspierać, oceniać uczestników szkoleń i udzielać im informacji zwrotnej.
- Potrafi przeprowadzić wizytację zajęć i dokonać ich oceny pod względem warsztatu kształceniowego.
Kompetencje potrzebne do kształcenia harcerskiego:
- Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia, realizując założone treści kształcenia zgodnie z metodą harcerską.
- Potrafi dobierać metody i techniki szkolenia do treści, celów, czasu oraz specyfiki grupy harcerskiej.
- Rozwija kompetencje liderskie i instruktorskie sprzyjające procesowi kształcenia.
- Potrafi prowadzić doradztwo indywidualne w zakresie przekazywanych treści, zwracając szczególną uwagę na kwestie metodyczne i ideowe.
AD. 4 - INSTRUKTOR/INSTRUKTORKA ZESPOŁU DS. KSZTAŁCENIA
WIEDZA O ZHP
- Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu, w tym w szczególności te, które dotyczą harcerskiego systemu wartości).
- Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące Harcerskiego Systemu Wychowawczego.
- Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie hufca lub/i chorągwi. Świadomie w nich uczestniczy.
HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY
Ideały harcerskie:
- Posiada pogłębioną wiedzę i wyrobione poglądy, dotyczące ideałów (Misji ZHP, zasad harcerskiego wychowania, wartości i postaw wynikających z PiOZ oraz PiPH), na których opiera się ruch harcerski.
Program harcerski:
- Potrafi koordynować prace zespołów instruktorskich w ramach planowania, przeprowadzania i podsumowywania przedsięwzięć programowych.
- Potrafi kierować pracami zespołu redakcyjnego przygotowującego propozycję programową.
- Potrafi samodzielnie opracować spójny materiał programowy liczący kilkadziesiąt stron.
- Zna najnowsze trendy w wychowaniu i potrafi je włączać do procesu tworzenia oferty programowej.
Metoda harcerska:
- Analizując instrumenty metodyczne i rozwiązania organizacyjne, potrafi określić pożądane kierunki doskonalenia danej metodyki.
- Regularnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem metodycznym przez poradnictwo bezpośrednie i pisemne.
KSZTAŁCENIE KADRY
Kompetencje „uniwersalne”:
- Potrafi zdiagnozować potrzeby szkoleniowe grupy kursowej.
- Potrafi dokonać ewaluacji kursu i wdrażać wnioski z niej wynikające.
- Potrafi pracować z kursantami w oparciu o proces grupowy.
- Zna rolę motywowania w procesie kształcenia, potrafi motywować, wspierać, oceniać uczestników szkoleń i udzielać im informacji zwrotnej.
- Potrafi przeprowadzić wizytację zajęć i dokonać ich oceny pod względem warsztatu kształceniowego.
Kompetencje potrzebne do kształcenia harcerskiego:
- Potrafi zorganizować różne formy kształcenia na każdym poziomie organizacji (kursy, warsztaty).
- Potrafi budować harcerski klimat kursu.
- Potrafi pracować z kadrą na kursie.
- Zna dobre praktyki w organizacji szkoleń w ZHP.
- Potrafi dokonać oceny zajęć pod względem „harcerskości” (poprawność merytoryczna, metodyczna, duch harcerski).
Dokumenty kształceniowe:
- Zna standardy kursów obowiązujące w ZHP i potrafi z nimi pracować.
- Zna i potrafi posługiwać się obowiązującymi w ZHP dokumentami dotyczącymi kształcenia.
UMIEJĘTNOŚCI LIDERSKIE
Zarządzanie projektami - poziom zaawansowany:
- Potrafi sprawnie prowadzić spotkania zespołu projektowego.
- Umie zorganizować i prowadzić kontrolę realizacji projektu, potrafi wyznaczyć kamienie milowe w harmonogramie, umie dobrać wskaźniki do kontroli.
- Umie wskazać ścieżkę krytyczną w układzie zadań w harmonogramie projektu. Potrafi wskazać kluczowe ryzyka dla projektu.
- Potrafi moderować, facylitować pracę zespołu projektowego.
- Potrafi prowadzić uzgodnienia z różnymi interesariuszami projektu.
- Przeprowadził z sukcesem kilka projektów i dokonał ich oceny.
AD. 5 - INSTRUKTOR/INSTRUKTORKA DS. PROMOCJI WĘDROWNICTWA
WIEDZA O ZHP
- Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu, w tym w szczególności te, które dotyczą harcerskiego systemu wartości).
- Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące Harcerskiego Systemu Wychowawczego.
- Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie hufca lub/i chorągwi. Świadomie w nich uczestniczy.
HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY
Ideały harcerskie:
- Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące ideałów (Misji ZHP, zasad harcerskiego wychowania, wartości i postaw wynikających z PiOZ oraz PiPH), na których opiera się ruch harcerski. Wie, jak pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie.
Program harcerski:
- Potrafi koordynować prace zespołów instruktorskich w ramach planowania, przeprowadzania i podsumowywania przedsięwzięć programowych.
- Potrafi kierować pracami zespołu redakcyjnego przygotowującego propozycję programową.
- Potrafi samodzielnie opracować spójny materiał programowy liczący kilkadziesiąt stron.
- Zna najnowsze trendy w wychowaniu i potrafi je włączać do procesu tworzenia oferty programowej.
Metoda harcerska:
- Potrafi stosować metodę harcerską w pracy wychowawczej z różnymi grupami. Potrafi dzielić się tymi umiejętnościami z kadrą.
- Zna i rozumie wszystkie metodyki.
- Potrafi zorganizować formę wymiany myśli oraz dobrych praktyk poświęconą metodzie harcerskiej oraz wybranym metodykom.
- Potrafi dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem metodycznym z instruktorami poprzez poradnictwo bezpośrednie lub/i pisemne.
UMIEJĘTNOŚCI LIDERSKIE
Zarządzanie projektami:
- Potrafi sprawnie prowadzić spotkania zespołu projektowego.
- Umie zorganizować i prowadzić kontrolę realizacji projektu, potrafi wyznaczyć kamienie milowe w harmonogramie, umie dobrać wskaźniki do kontroli.
- Umie wskazać ścieżkę krytyczną w układzie zadań w harmonogramie projektu. Potrafi wskazać kluczowe ryzyka dla projektu.
- Potrafi moderować, facylitować pracę zespołu projektowego.
- Potrafi prowadzić uzgodnienia z różnymi interesariuszami projektu.
- Przeprowadził z sukcesem kilka projektów i dokonał ich oceny.
RELACJE Z OTOCZENIEM
Wizerunek:
- Świadomie buduje wizerunek swojej jednostki organizacyjnej w środowisku lokalnym.
- Wie, kiedy kontroluje kreowanie wizerunku oraz kiedy odbywa się to w sposób niekontrolowany.
- Powiększa strefę wpływu (obszar kontrolowany) o dodatkowe działania profilaktyczne.
- Poszerza wiedzę członków ZHP w swoim środowisku działania o tym, jak ich zachowania kształtują wizerunek Związku.
- Wie, jak działania harcerskie mogą być odbierane i interpretowane przez obserwatorów/uczestników zewnętrznych. Potrafi podjąć działania profilaktyczne.
- Zna założenia marki ZHP. Potrafi świadomie przekładać je na tworzenie wizerunku jednostki lokalnej.
Komunikacja zewnętrzna:
- Zarządza kanałami komunikacji - potrafi dobrać, stworzyć i zarządzać odpowiednimi kanałami komunikacji w celu dotarcia do grup docelowych.
- Potrafi identyfikować sojuszników swojej działalności w najbliższym otoczeniu. Potrafi nawiązywać i utrzymywać pozytywne relacje z nimi, dobrać sojuszników do realizacji konkretnych zadań.
- Potrafi efektywnie wypromować swoje wydarzenie.
- Potrafi zaplanować swoje działania i określić ich rezultaty.
- Zna różne metody promocji. Jest kreatywny, a jego działania cechuje innowacyjność.
- Potrafi mówić o harcerstwie, dostosowując język i przykłady do odbiorców zewnętrznych (nieznających kultury organizacyjnej ZHP).
Komunikacja wewnętrzna:
- Umie stworzyć model komunikacji wewnętrznej, dostosować kanały i narzędzia komunikacji tak, by efektywnie przekazywać komunikaty do wewnątrz organizacji.
Link do SharePoint.
Pierwszym etapem naboru jest przesłanie ankiety: ankieta rekrutacyjna, do której należy załączyć opinię komendanta chorągwi.
Na zgłoszenia czekamy do 15 października 2023 r. Drugim etapem naboru są rozmowy instruktorskie właściwego kierownika zespołu/wydziału ze zgłoszonymi instruktorami.